Followers

My Heartbeat .. dak dik duk

Nuffnang

Tuesday, October 30, 2012

DaYus !!!



Dah banyak kes yg eLLy dengar pasal pasangan yang kena pukul dengan SUAMI. for me lelaki yang kaki pukul perempuan ni memang betul-betul DAYUS.. tersangatlah dayus! Oiit hang tak dak teloq ka? Hang ingat hang dah cukup hebat la bila hang pukui bini hang tu! Musibat betui hang nie kan!

Kes jantan dayus nie berlaku pada orang yg terdekat dng eLLy, Memang eLLy tau yang si Isteri nie memang dah bertahun kena tibai dng laki dia nie. Aku pon tak tau la macam mana la dia boleh tahan. Nasib baik lah tak mati kena lunyai!!

Ape kesalahan yg  bini ko buat sampai ko sanggup buat dia macam tu? Hari hari dia masak untuk ko, Hari hari dia kemas rumah dan kain baju ko, hari hari dia duduk rumah tunggu ke pulangan ko! Hari hari dia sembahyang doa kan ko!

Lelaki memang kebanyakan macam tu eh? Bila dah tak reti nak hargai isteri, Bila dah tak sayang isteri, bila dah ada Betina lain!! ...bila dah… argghhh tak tau la nak cakap apa!! Dasar jantan musibatt!

Oh lagi satu .. hang tau pulak konsep “ambik cara baik, pulangkan pun cara baik” .. Tapi yg tak baik nya pukul 4 pagi hang call Mak Pak mertua hang suruh pi ambik bini hang tu ape cer? EMPAT PAGI kot .. hang nak buat cerita tamil ka apa? hang tak pikir ka perasaan orang tua tu bila pagi2 buta dapat call suruh pi pick up anak perempuan yang selama ini dorang serahkan kat hang!

Tolong ingat ya Perempuan ni memang boleh sabaq untuk masa yang lama tapi bila sekali dia hilang sabaq... Hmmm... hang pikiq la sendiri!! Nak wat camna masa yang lepas tak mungkin akan dapat diputar. Hanya kehidupan kita yang akan berputar, hari ni kita melukakan hati orang lain, tak mustahi satu hari nanti, akan ada orang lain yang akan melukakan hati kita. Hang ingat nooo..

Buat Qaseh (bukan nama sebenar), Sabaq noo takpa tak rugi pun hang berpisah dng jantan dayus camtu! Ramai lagik anak ikan kat luar tu .. hihihi .. Dan harus di ingat kita ini sentiasa di kelilingi oleh  keluarga dan insan2 yg sayang pada kita.. DIA tu mak pak pun buang dia .. itu pun tak gheti bersyukur ada org kutip!


Mami Jarum : Bila di kelilingi oleh insan2 yg bermasaalah dng SUAMI, aku terus merasa sangat bersyukur pabila dikurniakan seorang suami yg sangat budiman, yang sentiasa menerima baik buruk ku dan sentiasa menyayangi ku. Alhamdullilah syukur sesangat. "Buat suami ku Rahmat bin Hashim sayangilah daku seadanya" biubiubiu


5 comments:

Rasp said...

*speechless* sobsobsob

Dee said...

kesian kawan kau nokss..ckp ngan dia..udah2lah..jgn haraplah org mcm tu nak berubah..pilih jalan hidup sendiri..biar derita skrg dari derita selamanya..

kalau aku..lebih rela pegang title janda dari jadi mangsa belasahan mcm tu..moga kawan kau tabah noks..

diana said...

jijik betul lelaki macam tu..
sampai pukul2 bini sah2 penakut tu..

Mummy Akmar said...

Lelaki yang tak guna camni. Walau seberat mana atau sebenci mana pon dekat isteri, kenapa sanggup di tampar dan di tendang.

*sedih betul..

salam kenal! Done follow!

Ammeline said...

memang dayus!